Bron: Adformatie, 29 april 2011 Het is altijd prettig om feitelijke ondersteuning te krijgen voor je ervaringen en waarnemingen. Koud 2 weken geleden schreef ik over een tekort aan online marketeers en nu schrijft de Adformatie erover: het is een analyse van USG Capacity. Volgens het artikel: “De groei van het vacatureaanbod in het eerste kwartaal 2011 overtreft die van het kwartaal ervoor met ruim 14 procent.” Bijzonder leuk is de afsluiter van het onderzoek: “Inzoomend op het type vacatures signaleert USG Capacity dat het aantal vacatures voor online professionals opnieuw flink is gestegen. Zo neemt de vraag naar search engine optimization marketeers toe met maar liefst 250 procent. Daarnaast…
-
-
De Wetten van Aandacht van Steve Rubel
The Next Web Conference 2011 is weer voorbij – 3 goede dagen, waarbij ik flink veel inhoud, inspiratie en plezier heb gehad. Wat mij betreft: de beste TheNextWeb, die ik heb meegemaakt. Een van de inhoudelijke sprekers die mij erg aanspraken, was Steven Rubel. Ik volgde hem al een tijd op Twitter, waar hij namens PR bureau Edelman goede en realistische informatie geeft over o.a. Social Media. Tweets zijn als natte sneeuw geworden In de bijgaande presentatie maakt hij een goede combinatie van onderzoek dat door Edelman is gedaan met hun TrustBarometer. Tegelijkertijd heeft hij hierbij bijzondere aandacht voor social media. De belangrijkste boodschap van Rubel: Veel social media/tweets/Facebook postings…
-
Kies je lichaamsdeel/interface
Het viel mij ineens op: Apple – Aanraking Google – Stem Microsoft – Beweging Apple – Aanraking Vertaald: Apple heeft sterk ingezet op Aanraking/Touch als beste interface met onze devices. Sinds de eerste iPod, waarbij je kan navigeren door je MP3s met je vingers en de Macbooks met een Touchpad breidt Apple de toepassingen uit van aanraking. Er is al een patent gesignaleerd, waarbij de aanraking met tien vingers tegelijk nodig is om een computer te bedienen. Het lijkt soms wel of Steve Jobs een intense hekel heeft aan toetsenborden, draaiwielen en dergelijke – Alles wat uit een computer steekt, kortom. Google – Stem Google is in een enorm tempo stemherkenning…
-
Alweer een tekort aan online marketeers?
Meer dan 4 jaar geleden beschreef ik een voor mij toen bijzonder fenomeen op Marketingfacts: webmarketeers (aka: online marketeers, internet marketeers) waren toen enorm hot. Ze waren niet aan te slepen en iedereen wilde ze hebben. 77 reacties op Marketingfacts gaven aan dat wel meer mensen dit herkenden. Het was duidelijk dat online marketing was doorgebroken. Het was voor mijn prille bedrijf ook een positief signaal dat er waarschijnlijk nog even behoefte zou zijn aan mijn expertise. Vier jaar later: verandering? Nu, meer dan 4 jaar later is het tijd om terug te kijken: is er iets veranderd? Gelukkig wel: veel meer mensen zijn nu online, het internet wordt nu erkend…