Ik werk op dit moment voor de Efteling als hoofd online. Een interessante job, waarbij het belangrijk is om informatie online te zetten, online verkopen te realiseren en online marketing in te zetten. Het is de Efteling, het meest vertrouwde Nederlandse merk en dus past hier ook veel beleving bij. Geen gemakkelijke combinatie en dus des te meer respect voor het bijna 60-jarige merk, dat het hier zoveel aandacht aan besteedt. Maar met zo’n goed merk komt ook veel aandacht – van buitenaf. En dus word ik zo’n 4 keer per week gebeld of gemaild door externe bedrijven voor een prachtige “social media”-strategie, campagne of gewoon: -advies. Toch wel handig als je…
-
-
KLM surprise
Via Linkedin kreeg ik een tweet binnen over de onderstaande actie: mensen die nietsvermoedend twitterden dat ze met de KLM vlogen, kregen van de KLM een kleine passende verrassing aangeboden. Dit om de verveling van het wachten in de terminal te verminderen. Zoals wel vaker is deze sympathieke en leuke social media-actie bedacht door Boondoggle. Leuke actie, die nu nog mogelijk is nu nog geen 5% van de bevolking op Twitter is. Maar mij hoor je niet klagen- ik vlieg binnenkort namelijk 😉
-
Angry birds : meer omzet door advertenties
“Angry Birds” is een mobiele game-app, die de mobiele wereld in korte tijd heeft veroverd. Het wordt gemaakt door een klein Fins bedrijf Rovio. Het centrale thema is dat varkens de eieren hebben gestolen en dat veroorzaakte Angry Birds. Ja, ik weet het : als je het spel nooit gespeeld hebt, dan klinkt het te infantiel voor woorden. Maar het is leuk, je moet er over nadenken, het vraagt creativiteit en doorzettingsvermogen en je kan het een paar minuten spelen of een paar uur. De ideale ingredienten voor een verslavend spelletje, dat verrassend genoeg niet gaat vervelen. Het is nu beschikbaar op het iPhone-platform en via Android. De app voor…
-
Laat Onze Data Vrij !
Big Data. Data management. Lifestreams. (Data) Firehose. Wat de woorden ook zijn, ze geven aan: data zijn steeds belangrijker in ons leven. We produceren er meer van, websites combineren onze data met die van vrienden en kijken naar metadata om voor ons relevante trends te ontdekken. Maar het merendeel van relevante data zitten vast. Tot nu toe werden deze data keurig netjes bewaard, zoals we al eeuwen doen: in opbergkasten of hun moderne versie: op servers of harde schijven. Waarom zou je veranderen? En bovendien: kennis (en data) is macht, nietwaar? Data Are Relations En dat is zonde, zegt bijvoorbeeld Sir Tim Berners-Lee. Hij is een voorstander van “Linked data”…