• Nieuwe Concepten

    iButterfly

    Ik blijf een sucker voor augmented reality. Deze video is een voorbeeld van een prachtige combinatie van eenvoudig leuke beleving (wie houdt er niet van vlinders?), actie (vang ze met je mobiel), samen genieten (elkaar laten zien, ruilen) en location based (vlinders zijn anders van kleur en vorm, afhankelijk van de locatie) en sales (vlinders geven recht op bonussen/kortingen). Een prachtig voorbeeld. Wat kan het betekenen voor andere branches dan de fantasy/entertainment/game-branche ?

  • Netwerken en Samenwerking

    Volg Alleen Echte Vrienden

    Op een goede zondagmorgen begin September was ik er klaar mee. Met mijn Twittergedrag. Altijd gevaarlijk: je herinneren hoe heerlijk de zomer was, hoe leuk het is om te praten met je vrouw en kinderen. Om brieven te schrijven. En om je voor te nemen om weer echt contact te hebben met je vrienden. Zo’n bui. En dan moet je oppassen, natuurlijk. En dus begon ik mensen te “ontvrienden” op Twitter. Daarvoor had een aantal Twitter-vrienden wakker had gemaakt, door mijn actie toe te lichten: Ik heb de zomer gebruikt om mijn mediagedrag te evalueren. Twitter werkt voor mij niet meer in zijn huidige vorm. Ik volgde erg leuke en…

  • Nieuwe Concepten

    Journalistiek in tijden van datavisualisatie

    We worden dus overstelpt met data. Big Data. En na het verzamelen van data komt “curation” – het filteren en uitkiezen. En dan komt het lastigste: probeer al die datapuntjes maar eens om te zetten in een duidelijk verhaal. Wat zelfs een kind met een korte attentiespanne begrijpt. Daarom is datavisualisatie niet alleen visueel prachtig, maar ook steeds meer geschikt om een boodschap duidelijk te maken. Bijgaand vind je een documentaire van 54 minuten over de mensen die uit grijze massa’s data fascinerende boodschappen weten te maken. Journalism in the Age of Data from geoff mcghee on Vimeo.