• Netwerken en Samenwerking

    Social media marketing in 61 woorden

    Een paar jaar geleden keek ik in de grote boekenkast van Amazon en vond daar een boek van David Meerman Scott. “The New Rules of Marketing and PR” klonk te gelikt Amerikaans om iets goeds te zijn. Maar na het gelezen te hebben, weet ik beter. Dus heb ik standaard een aantal exemplaren hiervan in mijn boekenkast staan, voor een nieuwe klant of een geïnteresseerde collega die alles van social media willen weten. Maar zelfs een heel boek lijkt niet nodig te zijn, meldt David op zijn erg leuke blog: iemand vertelde hem dat het in 61 woorden kon. Here goes : You can buy attention (advertising) You can beg for attention from the…

  • Online Leven

    Een Vlucht Pakketjes

    Dit is een exxtreem nerdy filmpje. Het stelt de vlucht van data pakketjes voor, bij een ophalen van een plaatje. En dan 40 keer vertraagd. Aan de linkerkant de client (bijv je browser) en aan de rechterkant de server (bijv van een website). Elke cirkel stelt een netwerk pakketje voor. De groene zijn controle pakketjes. De grotere blauwe cirkels zijn data pakketjes. Je ziet verschilende fasen : in het begin weinig activiteit (de handshake), dan oplopende stroom en de fase waarbij de volledige bandbreedte wordt gebruikt. Waarom ik dit toch laat zien op een online marketing weblog? al was het maar omdat het er geestig uitziet en toch iets esthetisch…

  • Internet Marketing

    De waarheid achter infographics

    Na gisteren een mooie infographic gepost te hebben, is het vandaag tijd voor de infographic: “de waarheid achter infographics”. Zoals je hieronder kan lezen worden uiteindelijk alle mooie en handige zaken op het internet wel slachtoffer van spam, SEO-trucs of pogingen daartoe. Vervelend, aan de andere kant: hoe briljant kunnen mensen zijn om het systeem te misbruiken ? Hoedt u voor Infographics daarom. (maar geniet van de simpele uitleg) 😉

  • Internet Marketing Manager

    Delen is besmettelijk

    Dit overzicht laat zien dat we sinds een aantal decennia steeds vaker en meer bestanden, foto’s, kennis, videos en dagelijkse gedachten delen. En hoe het idee dat je samen zaken kan delen steeds meer in andere delen van ons leven kruipt. Van GreenWheels en Witte Fietsen naar peer-to-peer bankieren. Technologie en groepen mensen zorgen ervoor dat er op “samen-gebruik”-gebied geïnnoveerd wordt als nooit tevoren. Rachel Botsman en Roo Rogers zijn de auteurs van een book dat heet “What’s Mine Is Yours”, noemen deze ontwikkeling Collaborative Consumption;  Het bovenstaande overzicht laat iets van deze ontwikkeling zien. En er is een grotere versie. (Deze blogpost kwam tot stand via een Tweet van…