Big Data en wij In mijn presentatie over cloud computing kwam je het wellicht al tegen : “Big Data”. Het betekent dat er hoeveelheden data op ons afkomen die niet meer te managen vallen, laat staan dat ze opgeslagen kunnen worden. Een soortgelijke lawine aan data komt op de moderne marketeer af – sociale netwerken, RSS feeds, email, nieuws en dergelijke. Stelde ik een paar jaar geleden “Kan email anders?” en had ik een burnout van sociale netwerken, nu kan je diezelfde vraag verbreden naar alle informatie. De pogingen om dit toch wel te doen heet “curation”. De beste Nederlandse vertaling vind ik nog wel “informatie verzorging”. Twitter overload Een…
-
-
Internet of things
Ja, ik weet het: ik post te weinig. Het verbaasd mij ook wel – sinds ik de New York Times app standaard op mijn nieuwe Android heb, is er inspiratie te over. Ik vrees dat ik weer iets te veel inzichten wil geven aan jullie. Moet ik niet doen đ Daarom wat lichte kost om mee te beginnen: een aardige video over “The Internet of Things”, gemaakt in opdracht van de Europese club “the future internet”. Het gaat over de ontwikkeling van het Semantische Web – alweer een tien jaar oud idee van Sir Tim Berners Lee. Het komt erop neer dat het Web dat mensen aan elkaar verbindt, uitgebreid…
-
Natuurlijke computer bediening
In 2020 zou het misschien komen, dacht ik in 2008.  En vorig jaar begon ik al te hopen, toen ik hoorde dat Google iets met Voice Recognition (VR) ging doen. Google Voice kon al in 2009 voicemails in tekst omzetten. YouTube begon vorig jaar ook al spontaan onderschriften af te geven bij videos, die volgens mij niet alleen maar door gebruikers zelf waren gemaakt. En toen Conan O’ Brian bij Google langskwam begin dit jaar, was hij verrast hoe snel en goed zijn woorden in tekst op een scherm verschenen. Het was niet altijd duidelijk of mensen of machines bezig waren. Microsoft en Natural User Interfaces (NUI) Maar het was…
-
Marketeers van Firewall tot in de Wolken
Voor marketeers is het altijd van essentieel belang geweest om de beste informatie te hebben. Onder andere de ontwikkelingen online hebben ervoor gezorgd dat er nu een speciale uitdaging bij is gekomen; Was het vroeger zo, dat marketeers marktonderzoek moesten doen om informatie van hun klanten te krijgen, tegenwoordig staat er een lawine van informatie iedere ochtend voor marketeers klaar. Geproduceerd door miljoenen klanten – helaas niet precies op de manier en plaats waar de marketeer ze zou willen hebben.En waar vroeger de marketeer de beste tools had om deze informatie te verwerken, hebben tegenwoordig veel klanten de beschikking over instrumenten, waar de marketeer niet aan kan tippen. Nieuwe mogelijkheden voor…