Je ziet het voor je: topsporter hijgt zijn laatste ingewanden uit zijn lijf en probeert, handen steunend op zijn knieën, de reporter een antwoord te geven op zijn vraag:”wat gaat er door je heen?”. De woorden lijken uit het luchtledige te komen: af en toe vinden de hersens zuurstof om wat coherents uit te stoten. Zo voelt het ook op dit moment, in Corona-tijd. Dat is vreemd om te zeggen, nu we er nog middenin zitten. Maar al over een half jaar en later gaan we die vraag stellen: hoe was het om in die tijd te leven? En als we het onszelf niet stellen, doen anderen het voor ons:…
-
-
Welke Podcasts mij nu boeien
Ik begon in 2005 met het luisteren naar podcasts. Vooral in de auto of het openbaar vervoer. Tot mijn verbazing merkte ik toen hoe lastig het was om mensen uit te leggen wat ik er leuk aan vond. (Dat lees je wel in mijn post uit 2007). Eenvoudig gezegd is dit het: een intiemere ervaring dan met andere media. Het zorgt ervoor dat je dichter bij een onderwerp bent, waardoor je beter kan luisteren naar informatie, een discussie, een verhaal. En een verhaal, presentator of spreker meer aankomt of emotioneert. Werk podcasts Ik werk als adviseur op de scheidslijn van marketing en innovatie. Waardoor ik veel techniek en trends interessant…
-
Verbeter het Web – 10 punten om zelf te starten
Zoals je kan lezen komt een ander internet op gang. Op woensdag 27 Februari organiseerde ik met Digital Wednesday bijvoorbeeld “We Fucked Up The Internet”. Het verhaal van Public Spaces en andere voorbeelden kwamen langs. Een zaal van 200+ mensen werd duidelijk: verbeter het web – of anders! Dat vraagt om een Top-10 Na alle voorbeelden hoe het niet moet, kwamen natuurlijk de vragen: hoe dan wel? En wat kan ik er persoonlijk aan doen? Daarom heb ik 10 punten gemaakt om mensen die hier nieuw mee zijn rustig te laten beginnen. (Heb je meer suggesties? Plaats ze in de comments (graag onder deze post)). 1. Chat-apps: Gebruik vaker email…
-
Maak online beter: betaal er voor
Zoals je al eerder kon lezen, is een ander model van het internet nodig. Één van de dingen die we daarvoor kunnen doen, is : betalen voor wat je gebruikt. Je hoort het goed, nadat het Internet decennia gelijk stond met Gratis, is het nu tijd voor verandering: we gaan betalen voor content, voor apps, voor functionaliteiten, voor wat dan ook – want daarmee halen we de controle terug. Terug naar een basis element van het maatschappelijk verkeer: jij biedt iets van waarde, ik betaal hiervoor. En als ik er niet voor betaal, dan krijg ik niets – en jij neemt niets van mij af. Zo voorkom je dat je niet…