• Internet Strategie

    Cloud computing – waar blijven de bedrijven ?

    Ik ben al een tijdje bezig met Cloud Computing. Maar tot nu toe werd hierover gesproken voor particulieren (Gmail, Google docs) of startups (alle infrastructuur i.v.m. de kosten). Maar waarom beperken tot deze bedrijven? Een goed punt: waarom niet al je IT eruit gooien en alles uit de Cloud halen ? Dat is in ieder geval de ernstige wens van een aantal bedrijven zoals Google, Microsoft, Amazon.com en Salesforce.com. Bekijk de onderstaande video en maak mij nou eens duidelijk : waarom gebruikt je bedrijf niet veel meer apps uit de Cloud ? Het verbaast mij dat hier niet veel meer en intenser over wordt gesproken in Nederland. Zeker met alle…

  • Nieuwe Concepten

    The Next Big Thing

    Ik heb af en toe het idee dat bloggers en zeker marketing bloggers erg druk bezig zijn met het vinden van “The Next Big Thing”. Daarom is het handig om te weten dat de Wall Street Journal hiervoor een handig overzicht heeft gemaakt : een top 50 van startups met venture capital ondersteuning. Van Zinga, Etsy tot Fus.io – allemaal namen waar je wel eens van hebt gehoord, of gaat horen. Wees dus voorbereid op alle conferences, YouTube filmpjes en PR-berichten en neem deze lijst even rustig door. Veel DNA-sequencing, hier en daar wat open source verhalen, smart meters en green energy. Kortom: voor iedereen wat.

  • Trends en Innovatie

    Het Internet van Dingen

    Het netwerk van computers breidt uit met Dingen Het internet bestaat uit computers die met elkaar informatie kunnen uitwisselen. Sinds een paar jaar zitten daar ook mobiele computers bij en dit levert de huidige hausse in het mobiele internet op. Maar daar stopt het niet: want er zijn nog veel meer dingen dan mobiele telefoons die computers geworden zijn. Denk aan je thermostaat, aan je Tomtom, je PSP/Wii, maar ook aan de chip in je Nike-schoenen. De brandalarm-sensoren, de beveiligingscamera’s op de weg, je koelkast, oven en magnetron. Het zijn dingen, met rekenkracht. In de jaren ’90 vond ik een club die bezig was met “Things That Think”. Zoals wel…

  • Interim Marketing Manager

    Beschrijving van de interim markt

    “Hoe is het om interim manager te zijn?”, “waarom maak je gebruik van intermediairs?”, “waar zijn bedrijven naar op zoek?”.. Goede vragen, die ik meestal voorzichtig beantwoord : als je met internet marketing bezig bent, zit je toch in een andere markt dan algemeen marketing. En een ervaren manager krijgt toch andere opdrachten aangeboden, dan een beginnende freelancer. Laat staan andere relevante elementen als: branche, ervaring e.d.. Dus stel ik mij bescheiden op: niets is dommer dan advies te geven vanuit de N=1 situatie. Daarom is het mooi als je kraakhelder de interim markt beschreven krijgt door een organisatie, die bemiddelt in interim managers ! Keystaff is de organisatie en…