-
-
Tiger Woods, slachtoffer of mens ?
Dit is een marketing blog. Daarom nodig ik alle marketeers uit om het onderstaande te lezen en erop te reageren. Ik denk niet dat dit een makkelijke case is. Tiger Woods is de beste golfer van de wereld. Zoals je wellicht weet: hij bleek overspelig te zijn. In Amerika is dat een rel waard. En dus ontstond er een mediacircus, zoals weinig mensen het kunnen verdragen. Tiger Woods dook onder, om behandeld te worden voor zijn “sexverslaving”. Hij is niet gescheiden van zijn vrouw en hij heeft kinderen. Na het openbaar worden van zijn overspeligheid heeft een aantal bedrijven dat hem sponsorde, de sponsoring teruggetrokken. We praten big bucks. Twee…
-
Chatroulette, interactie en een volle zaal
Chatroulette is een programma, waardoor het toeval bepaalt met wie je in een (video)chat terechtkomt. Gevolg: volkomen onbekenden komen in contact met elkaar, met alle gevolgen van dien. Want natuurlijk is 25% van de contacten een perverseling. Toch blijft het een enorme rage. Vooral jonge kids vinden het gruwelijk spannend om te kijken wat er gebeurt, als je met totaal onbekenden in contact wordt gebracht. (Hide the children.) Tot zover is het al redelijk leuk. Maar dan blijkt het internet weer een enorme vloed aan creativiteit te brengen: want het geeft de mogelijkheid om op allerlei manieren met elkaar interactie te hebben. Dus nodigt Obama je uit om met hem…
-
De iPad aan het werk
Eindelijk. Na al het gepraat – nu gewoon een video, die laat zien hoe de iPad werkt.