In de US bestaat er een club voor marketeers, die meer dan 160K verdienen. De groep van 1800 leden bestaat dus uit behoorlijke executives. Laat deze groep nu een aantal interessante vragen gesteld zijn door Anderson Analytics. (Pdf) Dan krijg je wel een aardig inzicht in relevante trends (in ieder geval: voor de US en voor deze groep mensen). Economie en marketing budget 2/3 van de ondervraagden zijn positiever over de economie dan in 2009. De marketeers hebben weer meer budget, er gaat meer geld naar innovatie en er wordt minder gesproken over het verminderen van marketing mensen. 45% van het marketing budget gaat naar online, waarbij kleinere bedrijven duidelijk…
-
-
Hoe werkt Google ?
Voor bekenden van online marketing zo langzamerhand een onbegrijpelijke vraag. SEO-specialisten in het online marketing wereldje werken iedere dag om elke atoom in het Google DNA te kennen om weer wat betere zoekresultaten te krijgen. Het zou nu toch wel bekend zijn hoe alles werkt ? Maar hier blijkt dat online marketing nog steeds een klein wereldje is, waarvan de leden niet beseffen hoever ze voorlopen op de rest van Nederland. Dus is het goed dat Google zelf 3 video’s heeft gemaakt over hoe de belangrijkste zaken van Google werken : de Zoekmachines, de advertenties (Adwords) en de Apps (online apps/software). Hieronder vind je de video’s, zodat je het nooit…
-
De Stad een speelveld
Crimsonfox is een Japans Augmented Reality-spel. Overal in de stad zijn hints, tips, trucs en schatten bewaard en de enige manier waarop je ze kan vinden, is via je smartphone. An sich niet zo heel veel nieuws: in zijn “Smart Mobs” uit 2003 vertelt Howard Rheingold van een SMS-spel dwars door Oslo, waarbij er prooien en jagers waren. Maar nu zijn er visuele aspecten bij gekomen. Mooi. Want een van de eerste tweets die ik de wereld in zond ging over het virtueel kunnen tennissen in een stad. Waarbij de andere speler(s) aan de andere kant van de stad zouden staan en een naderende bal zich bijv door getik van…
-
Europese Social Media Trends 2009
Mooie presentatie van Tom Smith voor het IAB, Oktober 2009. Hij werkt voor Trendstream een consultancy/marktonderzoek bureau en hij verzamelt niet alleen interessante info, hij maakt er ook mooie presentaties van. In dit geval over social media trends in Europa. En alvast een prettige verrassing: ook cijfers van Nederland. Meestal wordt NL in dit soort grote presentaties voor het gemak maar vergeten en nu dus niet. En dus kan je je in de meeste gevallen verbazen over de sociale media activiteit van de landen om ons heen. Altijd gedacht dat Italie en Spanje bijvoorbeeld ernstig bij ons achterliepen op gebied van internet. Uit deze studie blijkt dat ze wat sociale…