Google presenteerde vandaag haar Operating System (OS). Vergelijkbaar met Leopard X van de Mac en Windows van Microsoft – software die zorgt voor de besturing van je computer. Maar zoals we gewend zijn van Google: anders. Waarom Google een OS uitbrengt De reden waarom Google dit doet: de inrichting van onze computers komt uit een andere tijd, nog voor het internet. En volgens Google is dit nadelig in het internet-tijdperk: zo start je computer nog steeds traag op. En worden een hele hoop taken gedaan op je computer, terwijl je 90% van de tijd alleen maar je browser gebruikt. En sla je je gegevens op je eigen computer op, terwijl…
-
-
Zonder woorden
Ja, eigenlijk zijn we een software bedrijf. En dan heb je niet zoveel te verkopen in een winkel. Maar ja, onze concurrent is razend succesvol ermee, dus moesten we ook wat. Dus openden we toch maar een winkel en kopieerden alles van onze concurrent. Maar het is niet zo spannend om in onze winkel te zijn : we verkopen voornamelijk spullen van anderen waar onze software op draait. Dus had John van Marketing een goed idee: hij had gelezen over social marketing en dacht: laten we een flash mob maken in onze eigen winkel! Dat is leuk op YouTube en dat geeft klanten het idee dat het gaaf & spannend…
-
Online communities: een kijkje achter de schermen
Ik ben moderator van de ondernemers-site Higherlevel.nl. Ik ben daar op dit blog tamelijk stil over: het zijn tot nu toe gescheiden werelden. Waarom ? Ik heb geen idee. Het helpt mij erg goed om web 2.0 te begrijpen en erover te adviseren, dus ik heb er eigenlijk alle belang bij. Een goed moment daarom om die stilte te doorbreken. Vooral omdat op dit moment sociale netwerken, communities en online gemeenschappen zoals Higherlevel populair zijn. Daarbij lees je meestal het perspectief van de gebruikers. Het leek mij wel aardig om een klein kijkje achter de schermen te geven, in de wereld van moderators en admins. Moderators: waarom ze nodig zijn…
-
Windows7 Launch Party (marketeers, huiver!)
Kijk, bedenk dat een marketeer dit heeft bedacht en huiver, huiver, huiver: wat er gebeurt als grote bedrijven sociale netwerken gaan gebruiken in hun marketing. Spontaniteit gegarandeerd!