Toegegeven: het is wat geeky om dit zo graag te wensen, maar het is waar ik de afgelopen week het meest om gevraagd ben binnen Twitter. Ebay verkocht deze invites en op marktplaats zijn ze ook al gespot. Sinds de introductie eind mei van dit jaar is iedereen geïnteresseerd in hoe het nou echt is. Dan krijg je dit scherm te zien (hieronder) en het is duidelijk: Google Wave is nog experimenteel, niet gevuld met vrienden en het crasht nog regelmatig. Dit is precies de reden waarom je jezelf adviseur internet marketing mag noemen – dit wil je je klanten besparen. Dus ga ik nu een maand of zo waven,…
-
-
De nieuwe tablet – volgens Microsoft
De Apple-community is op dit moment gek aan het worden: al 2, 3 jaar gaan er geruchten dat een Apple-tablet in de maak is. Dit is een computer die groter zou zijn dan een iPhone en kleiner dan een laptop. Ideaal voor het kijken naar videos, lezen van digitale boeken en bekijken van foto’s. Voor Apple zou dit het antwoord zijn op de zeer goedkope en populaire Netbook-computers. Maar zeker weten doet niemand het. En dus gaat de geruchtenmachine in overdrive en wordt de Apple-tablet nu al eigenschappen toegedicht die de iPhone reduceert tot een simpele afstandsbediening. En dan blijkt ineens Microsoft nog te leven – zij hebben ook een…
-
Google: haar cultuur, filosofie en klantinformatie
Ik heb een presentatie gehouden bij een event van Amgate, een van de meest miskende bedrijven in Nederland. Het herbergt innovatieve producten als Bartrack, Pluk en producten van Amgate zelf. Je zou zeggen: dit bedrijf staat standaard op Eday, NextWeb en MobileMonday. Maar nee. Sinds 1996 geven er de voorkeur aan om hun klanten het bewijs te laten leveren dat ze meer dan okay zijn. Vandaar dat hun referentielijst zo interessant is. Event : “Wie ben jij ?” Amgate maakt veel mobiele- en web toepassingen, waardoor ze zeer regelmatig aanlopen tegen de problematiek van het managen van klantinformatie. Vandaar dat het thema van de bijeenkomst was : “Hallo, Wie ben…
-
Marketeers zijn schijterds !
Guerillamarketing heeft al tijden mijn warme belangstelling. Het komt waarschijnlijk omdat ik opgevoed ben in een ondernemersfamilie: het idee dat reclame altijd duur en zwaar overdacht moest zijn, wilde bij mij maar geen post vatten. Volgens de Wikipedia is “Guerrillamarketing een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken.”. De macht van een leuk en goed idee, dus. Sinds een tijdje volg ik op Twitter Cor Hospes, auteur, spreker en journalist. Guerilla marketing en internet = ideale combinatie Voor dit blog focus ik op wat de online marketing manager boeiend & interessant vindt. Vandaar dat het tweede boek van Hospes mijn extra aandacht kreeg: hij heeft…