Het is nog niet lang geleden dat iedere online marketeer dacht dat Google voor altijd dominant was in de online wereld. De feiten spraken voor zich: onaantastbare marktaandelen in de hele wereld, miljarden inkomsten door advertenties, bewonderd door velen, de ene na de andere innovatie producerend en iedere keer weer, al 10 jaar lang : succes, succes, succes. Maar daar is in het afgelopen jaar verandering in gekomen. In de onderstaande post laat ik de 5 bedreigingen zien voor Google’s hegemonie. Basis van de kracht van Google Google leeft van zoeken. Het is de basis van het bedrijf en dat wil het goed doen. Verder leeft Google van adverteren. Als…
-
-
Web 3.0 volgens Kevin Kelly
Kevin Kelly is een van de diepe denkers over het internet. Als hij spreekt over de toekomst van het internet, dan moet je opletten. Hij was in 2007 te gast bij de allereerste NextWeb-conferentie en vertelde een eerste versie van deze presentatie. En die was al indrukwekkend. Wil je weten waar het heengaat met het internet, zet dan 42 minuten in je agenda en bekijk deze fascinerende presnentatie. Daarna weet je: de revolutie van het internet is nog maar nauwelijks begonnen. Een spannende gedachte. En het kan je helpen zelf te denken wat zijn visie betekent voor jou en voor je bedrijf. Speciaal in deze barre economische tijden is dat een…
-
Marketing van …..
Het is altijd boeiend om te kijken naar woorden die een persoon of bedrijf gebruikt – het zegt zoveel over het bedrijf zelf. Kortom: Raad de bedrijven achter de volgende woorden : Bedrijf 1 : we have always believed that building a trusted, highly-recognized brand begins with providing high-quality products and services that make a notable difference in people’s lives. Our user base has grown primarily by word-of-mouth. Our early marketing efforts focused on feeding this word-of-mouth momentum and used public relations efforts to accelerate it. Through these efforts and people’s increased usage of X worldwide, we have been able to build our brand with relatively low marketing costs as…
-
Marketing gaat vaker extern voor ICT-diensten
Er is een post, waar ik al jaren mee rondloop maar niet opschrijf. Dit heeft te maken met mijn werk en mijn ervaring, maar ik kon tot nu toe niet de goedeinvalshoek of de juiste woorden vinden om het goed te vertellen. Laatst had ik een erg goed gesprek en tijdens het spreken vielen de stukken van deze post ineens op zijn plaats. Daarom doe ik een voorspelling: Marketing zal steeds meer ICT-diensten afnemen buiten de eigen ICT-afdeling om Gevaar van voorspellingen Deze voorspelling verklaart natuurlijk direct waarom ik hier zo lang over heb getwijfeld: ik verdien mijn geld op de scheidslijn van ICT en Marketing. Doet een van deze afdelingen niet…