Augmented reality legt een informatielaag over de werkelijkheid heen. Dat een mobiele telefoon geschikt is om dit in de echte wereld te doen bleek al eerder, onder andere met Layar van SPRX. Dit soort applicaties is op dit moment enorm aan het groeien. De nieuwe generatie smartphones zorgen daar wel voor, door goede cameras en snelle internetverbinding. De mogelijkheden van augmented reality zijn volgens mij ongekend – werd onze wereld al verrijkt door de informatie van het internet, nu dient zich de combinatie van die kennis aan met de werkelijkheid waarin die kennis belangrijk is, op het moment dat dit relevant is. Om een kleine opsomming te noemen : herkenning…
-
-
Waardeer online community leden als een kroegbaas
Online communities zijn in. Ze komen onder diverse namen zoals Communities, Gemeenschappen, (vrienden-) Clubs en natuurlijk : Sociale Netwerken. Bijna precies tien jaar geleden werd ik lid van een Amerikaanse community van community bouwers. Vijf jaar geleden werd ik lid en later moderator van Higherlevel, de Nederlandse online community voor innovatieve starters. Het werd dus eens tijd om wat te publiceren over online communities 😉 Om te vieren dat dit mijn 200ste post is op dit Blog, publiceer ik een artikel over de waarde van klanten, gasten en leden in online communities, wat voor een deel eerder is verschenen op het blog van Higherlevel. Het geeft aan hoe je kan…
-
Kannibalisatie, een slecht excuus
Marketeers zijn vernieuwers, onderzoekers, verantwoordelijk voor innovatie. Zijn creatief, kijken rond in de wereld en zijn altijd bezig om te kijken hoe ze hun klanten nog beter kunnen bedienen. Zie daar hoe ik heb geleerd dat marketeers zouden moeten zijn. Voor een groot deel klopt het natuurlijk niet, want een groot percentage “marketeers” is voornamelijk bezig met zijn of haar hoofd in een PC bezig te zijn en/of dingen te regelen. Maar het idee leeft nog wel bij leidinggevenden, dat marketeers dit doen, dan wel zouden moeten doen. Wat is het dan vreemd om te zien wat er gebeurt als een wat nieuwere versie van marketing de kop opsteekt. Sommige…
-
Blog vakantie
Waar was je nou, afgelopen maand ?!!? Ja, ja, ik weet het: het is er weinig van gekomen de afgelopen maand. Mijn excuses. Sorry! Op de dag nauwkeurig een maand geleden had ik de laatste van een aantal superenthousiaste artikelen geschreven over nieuwe ontwikkelingen bij Google en Opera. Ik leek de smaak te pakken te hebben. Interim opdracht klaar (excuus 1) Maar nee: het viel net samen met het beëindigen van mijn interim opdracht en dus had ik even adempauze nodig – blijkbaar. En zo kroop de tijd ongemerkt over de voor mij zo heilige 1 week, die tussen mijn artikelen ligt, de afgelopen 2 jaar. Noem het gerust mijn…