Als je internet marketing wil uitleggen, komt vroeger of later de vraag: “hoe onstond het internet?”. Meestal pak ik dan een paar omgekeerde koffiebekers, om uit te leggen dat de angst voor een nucleaire aanval het begin van alles was. Daarna komen verhalen over The Starfish and the Spider en wordt het verhaal mooier, maar niet altijd duidelijker. Alleen al daarom zou het handig zijn als iemand in minder dan 10 minuten het verhaal kan vertellen. Dat verhaal is er nu. Mocht je het niet meer of niet meer precies weten: start de video en kijk. Na afloop kan je besluiten dat de Koude Oorlog nog tenminste goed was voor…
-
-
Wat denken Marketing Managers nu?
Top marketing managers kijken in deze onzekere tijden naar nieuwe en vaak onbewezen strategieën om hun bedrijven te helpen. Ze kijken vooral naar het Internet, partnerships, nieuwe marketen, nieuwe produkten en diensten. Dat blijkt uit de CMO Survey, een enquête van 581 Amerikaanse marketing managers uit Februari 2009. De enquête werd gedaan door professor Moorman van Duke University’s Fuqua School of Business in samenwerking met de American Marketing Association. Een kleine 60% van de marketeers zegt minder optimistisch zijn over de Amerikaanse economie dan een kwartaal geleden. Paradoxaal genoeg werd het door Moore als een positief teken gezien dat marketeers niet nog pessimistischer waren geworden. Het zou een teken zijn dat…
-
MIT’s Sixth Sense
MIT Media Lab is al sinds de jaren ’70 de bakermat van veel nieuwe ontwikkelingen. Sinds de uitgave van het boek “The Media Lab: inventing the future at MIT van Stewart Brand en de maandelijkse bijdragen van diverse Media Lab mensen in Wired Magazine, is dit de bakermat van media innovatie. Patty Maes is een van oorsprong Belgische professor, die al 10 jaar verbonden is met het Media Lab. Tijd om haar een keer uit te nodigen bij de TED-conference, dachten de organisatoren. Ze hebben het geweten. Bracht Jeff Han de deelnemers 2 jaar geleden uit de stoelen met zijn touchscreen-computer, Patty gaat in de bijgaande demonstratie net even een…
-
2019 volgens Microsoft
Innovatie wordt nooit sterk in verband gebracht met Microsoft. De gemiddelde geek heeft een hekel aan het bedrijf. Niet voor niets heeft Apple zo’n succes met haar “I’m a Mac, I’m a PC”-reclames. Microsoft is gewoon grijs en Apple erg hip. Dus zelfs als Microsoft als eerste commercieel bedrijf met een touch computer komt (Microsoft Surface) – een PC ter grootte van een tafel, die je helemaal met je aanraking kan bedienen, dan wordt het idee belachelijk gemaakt en zijn de bloggers er als de kippen bij om sarcastisch te zijn. Innovatie en Microsoft : het paste gewoon niet bij elkaar. Pas-te, omdat er veel enthousiasme is ontstaan over de…