Gisteren is eindelijk het vervolg aangekondigd van Grand Central, een dienst die Google in Juli 2007 overnam. Google Voice heet deze nieuwe dienst en deze biedt net als GrandCentral één nummer per gebruiker die vervolgens automatisch doorschakelt naar zowel het thuis-, werk- als mobiele toestel. Voor elke van deze toestellen kunnen aparte regels worden opgezet, zoals het niet doorschakelen van werktelefoontjes naar de huistelefoon. In de pers worden de mogelijkheden van voicemail belicht, zoals de optie om alle voicemails om te laten zetten in tekst en die naar je email adres te laten mailen. Ook kunnen deze berichten met andere Google Voice-gebruikers gedeeld worden. Even handig vind ik dat je…
-
-
De interim barometer
Stel: je bent een interim marketing manager en overal waar je kijkt, zijn de verschijnselen van de recessie zichtbaar – wat doe je dan? Je gaat natuurlijk je eigen marketing goed op peil brengen. Dat betekent dat je je Linkedin-profiel bijwerkt tot en met de kleinste details, je beantwoordt daar wat vragen, je linkt met een paar oude bekenden en je doet een upload van een leuke presentatie. Verder werk je aan je blog, je CV, je sociale netwerk, je Twittert en erg belangrijk: je houdt verschillende interim intermediairs op de hoogte wat je doet, wanneer je beschikbaar bent en wat voor werk je graag doet. Tot zover niets nieuws.…
-
Onderzoek interim managers
Ik ben interim marketing manager. Een beroep/vak dat nog veel vragen blijkt op te roepen bij veel mensen. Om de belangrijkste vragen te beantwoorden, is er nu een handig en interessant onderzoek gedaan onder interim managers. In Januari van dit jaar heeft het gerenommeerde interim intermediair Werfselect dit op zich genomen, samen met Blauw Research. Een goed initiatief met interessante uitkomsten. In dit onderzoek wordt ingegaan op de redenen om te interimmen (vrijheid veelal), over de relatie met de opdrachtgever, typeringen van interim managers, (geldbelust of geldbewust?), opinies over de interim branche (hoeveel mensen weten dat sommige interim managers het gevoel hebben stil te staan in hun ontwikkeling?) , toekomstbeeld…
-
Marketeers start uw wagens – Twitter is nu mainstream
Goede marketing managers weten wanneer zij op een trend moeten inspringen en wanneer ze moeten wachten. Voor internet marketing types als ik is dat af en toe om razend van te worden: je staat voor een collega te presenteren, adviseren en te preken en nog beweegt ze niet. In Nederland heet dit : een verstandige marketing manager. Dit zijn de marketeers die pas een nieuwe trend gaan volgen als het acht uur journaal ermee opent en RTL Boulevard ermee eindigt. Helemaal niets mis mee, want juist die collega’s wil ik nu even rechtstreeks toespreken: (ahem) “dames en heren marketeers, het wordt nu tijd om aandelen Twitter te kopen. En als…