Een belangrijk aspect in het leven van de marketing manager, is zijn relatie met het reclamebureau. Een moeilijke, maar noodzakelijke relatie. Dus wat doe je als je eindelijk zeker weet dat je marketingbudget mag gebruiken voor een nieuwe campagne of een nieuw product? Je doet je best op een goede briefing en maakt een afspraak met het bureau. Nadat deze 2 keer is afgezegd, lukt het om bij elkaar te komen. De kamer zit vol mensen, die blij en enthousiast naar je kijken. Iedereen is geïnteresseerd in je hobby’s lijkt het wel en er wordt benieuwd gevraagd naar je familie. Als iedereen na 20 minuten aanwezig is, ga je aan…
-
-
Affiliate marketing wordt volwassen met Bol.com
Bol.com heeft een uitstekend jaar achter de rug. De omzet steeg vorig jaar met 31% naar €224 miljoen in 2008. Een uitstekend jaar dus. En dus brengt Bol het ongewone (in deze tijden) bericht naar buiten dat er volgend jaar gegroeid gaat worden. In het aantal personeelsleden. “Geen crisis bij Bol”, kopt het AD daarom. Maar daar blijft het niet bij: er wordt ook geïnvesteerd in nieuwe ontwikkelingen. Marie Jose Klaver merkt op dat het niet bij een widget voor Hyves blijft, maar ze nu ook een affiliate programma beginnen. Dit betekent dus dat veel, erg veel affiliate websites erg blij gaan worden. Want nu is er naast Wehkamp het…
-
Wat Barack Obama gaat doen aan innovatie als president
Over een paar dagen wordt Barack Obama de nieuwe president van de VS. Mooi, maar wat betekent het nu concreet voor innovatie, green tech en internet in de VS? Gelukkig heeft hij al grotendeels uitgelegd wat hij wil gaan doen in de onderstaande video. Mocht je denken dat we in Europa nog wel een tijdje een voorsprong hebben op de VS in breedband en mobile: als hij zijn zin krijgt, dan gaan ze snel inlopen. En ja, het internet blijft een continue factor gedurende zijn presidentschap: de man heeft nu zo’n grote online community opgebouwd, hij laat hen niet meer los. En wat misschien nog wel belangrijker is: zij laten…
-
Marketeers als uitgevers – David Meerman Scott
The New Rules Of Marketing and PR Dit was het boek, waardoor Meerman Scott voor mij opviel: zelf een voormalig PR-man, vertelt hij de wereld nu om op te houden met ineffectieve media. Traditioneel of niet. Simpel gezegd is zijn boodschap: we hebben een vreemde 50 jaar achter de rug, waarbij massamedia in handen waren van een paar bedrijven. Maar ze produceerden wel een hoop lawaai. Wie in deze tijd is opgegroeid, heeft het idee dat het altijd zo was en dat het internet nu iets geheel nieuws biedt. Meerman Scott ziet dat anders: we hebben altijd push- en pull gehad in onze communicatie van diensten en producten en dankzij…