A: …..dus zien we duidelijk dat mensen in de customer journey eerst online gaan en dan verder oriënteren. B: Is het dan niet een goed idee om meer geld van Print en Radio naar Online te brengen? C: Nee, natuurlijk niet! Want….dan gaat dat ten koste van onze naamsbekendheid! Laten we Online inzetten voor de conversie en de loyalty. D: Dus Online zorgt niet voor naamsbekendheid? En waarom is die customer journey dan nog relevant? A: Ehm… B: De customer journey is erg belangrijk! Dus gaat er geld af van Radio en Print, goed idee. C: Maar dan vind ik wel dat Online moet aantonen dat het een positief effect…
-
-
De vleeskeuring van LinkedIn
Als je open staat voor een nieuwe interimopdracht zoals ik nu, dan is de “wie-heeft-je-bekeken”-functie van LinkedIn erg spannend: mensen hebben mij bekeken – beter nog: 30% meer mensen hebben mij bekeken dan vorige week! Mijn gedachten gaan op de loop: “Wie is dat? Waarom bekijkt iemand mij? Zijn ze op zoek naar mij, heeft iemand mijn naam genoemd?”. Mijn verbazing stijgt als je de spiegel omdraait en bekijkt , wie je bekeken heeft: – een interim-bureau? – ja, dat begrijp ik. – waarom bekijkt een Indiase webdeveloper mij? Komt dit meer omdat ik (nu nog!) digital manager ben van een bekend Nederlandsch A-merk? – nee, maar dat verklaart weer wel al…
-
Het afronden van je interim opdracht
Het afronden van van je interim opdracht nadert…. Je opvolger is er, de einddatum komt nu echt in zicht. Het begint met het maken van lijstjes, het opschonen van je inbox en -taken. De laatste projectvergaderingen, je planned wanneer de Hema-vlaaien gaan komen, welke collega’s je alvast gedag moet zeggen en waar ook alweer alle onderdelen waren van de laptop en je mobiele telefoon die je terug gaat geven. Oude gewoontes komen terug: updates sturen aan je netwerk, interim bureaus – je gaat weer over andere dingen lezen dan de industrie waar je al die tijd bij betrokken was. Je bezoekt weer eens borrels (“Jij hier!”), gaat eindelijk in op die afspraak…
-
Meeker’s Internet Trends 2014
Het internet en trends veranderen continue – en daarmee ook zijn opinieleiders. Wie gisteren nog beroemd was om zijn analyse van web 2.0, kón al niet meer toen social media uitbrak. En social media is al bijna niet meer hip, omdat het nu natuurlijk over Big Data en Profiling gaat. In al die jaren van verandering blijft er één rots in de branding: een dame met de uitstraling van Margaret Thatcher en het voorkomen van een boekhouder: Mary Meeker. Al jaren dicteert zij één keer per jaar de voorspellingen van de komende tijd in een enorm tempo – en nog meer powerpoint slides. Maar ondanks haar saaiheid – of juist hierdoor:…