Jim Stolze (zie foto) werkt voor Ilse Media. Hij is een van de weinige mensen die geprobeerd hebben om een Nederlandse Podcast over Marketing te maken, waarvoor hij alleen al onze bewondering verdient. Aandacht en Geluk Een keer per jaar worden de bloggers van Marketingfacts uitgenodigd op een boottocht, die dit jaar over het IJ ging. Tijdens deze tocht had ik eindelijk tijd om een keer bij te praten met Jim. We kwamen er achter dat we naast podcasting nog een interesse hadden: aandacht. We spraken over een aantal aspecten, zoals je met meerdere onderwerpen tegelijkertijd bezighouden: geeft je dit veel voldoening en geluk ? Ik vertelde Jim van de…
-
-
Publieke omroepen werven (bijna) geen leden online
Lang, lang geleden heb ik voor de AVRO gewerkt. Een bijzondere tijd. Ik was o.a. verantwoordelijk voor de internet activiteiten in de tijd dat Internet niet voor vol werd aangezien. Dat er nu nog maar weinig veranderd is, blijkt uit het volgende: Commercie en de Media”wet” Een van de moeilijkste uitdagingen voor omroepen is de zogenaamde MediaWet. Die bepaalt kortweg dat je een van de machtigste instrumenten in de wereld kan gebruiken als omroep, maar dat je die niet mag gebruiken als omroep vereniging. Je leest het niet verkeerd, zo krom is deze wet, die volgens mij als jurist de naam “wet” niet waard is. Het betekent dat iedereen in…
-
Marketing met Twitter
Twitter begint steeds meer mensen te interesseren. Deze week werd het 1 miljardste (!) bericht, of tweet, geregistreerd. 3,5 miljoen mensen hebben zich op de site geregistreerd. Dat Obama daar als meest gevolgde twitteraar iets aan bij heeft gedragen, dan lijkt wel zeker. Of je het niets vind, niet begrijpt of haat : het lijkt een geaccepteerd communcatie platform te gaan worden. Toegegeven, het is niet altijd makkelijk Ik zit meer dan een jaar op twitter en heb +3.000 berichten erop staan. Ik geef graag toe dat ik diverse keren ermee heb willen stoppen. Maar de resultaten zijn er naar: ik heb regelmatig contact met mensen die ik (zeer) interessant…
-
Opleiding internet marketing: samenwerking met M! Academy
Sinds begin van deze week prijkt er op de site van Marketingfacts onder de kop M!Academy een nieuwe opleiding: de “cursus introductie internet marketing”. Je raadt het misschien al : yours truly is hiervoor als opleider verantwoordelijk, samen met Michiel van de Watering van Accountable Marketing. Meer partners, meer fun We zijn blij om nu naast NewPeople ook M!Academy als partner te hebben. Dat komt niet alleen omdat ik daar al tijden met veel plezier een bescheiden bijdrage lever aan het blog. Het komt ook omdat het erg leuk is om met leuke mensen als Martiza te werken, die hier de touwtjes stevig in handen heeft. En het is natuurlijk…