Ik ben erg geïnteresseerd in de opkomst van het mobiele internet. Om mij heen maakten Twitteraars mij gek met de Iphone of de N(okia) 95, maar ik ben niet overgegaan. Ondanks die gekmakende mooie touchtelefoon van Apple, de geweldige verhalen op blogs, podcasts en website. Android, het mobiel-alternatief Maar ik had een verhaal gehoord dat Google iets aan het voorbereiden was. Dat “iets” was geen telefoon, maar een Operating System (a la Windows), speciaal gemaakt voor mobiele telefoons. Dat iets heet dus Android en werd deze week gepresenteerd in combinatie met een nieuwe telefoon, de HTC G1. En dat vond ik heimelijk erg interessant. Waarom? Waarom niet een Iphone? Misschien…
-
-
Vertrouwen & Congres “De wereld van Communicatie”
Mocht je de behoefte hebben mij IRL te zien spreken : ik ben op 9 oktober a.s. uitgenodigd als panellid voor het Congres “De Wereld van Communicatie” van het tijdschrift Communicatie. Hoofdonderwerp is Vertrouwen. Virtueel Vertrouwen In een van de parallelsessies genaamd “Hoe regisseer je vertrouwen in de virtuele wereld” zal ik optreden met journalist Tonie van Ringelestijn over de vraag: hoe ga je om met word of mouth en horizontale beïnvloeding op het internet? Met Arie de Zeeuw (Hoofd Corporate Affairs Vodafone) (check dit artikel over hen) , Gradus Vos (Officer Press Relations Ziggo) (hier ook een artikel over hen) en yours truly. Dat wordt leuk. Blogger of PR 2.0…
-
Zakelijke Review Sites: Companyrating en You2b
In de afgelopen maanden zijn er weer een aantal review-sites bijgekomen in Nederland. Het leuke van deze sites is, dat ze zich focussen op (zakelijke) niche gebieden. Dit betekent een verdiepende ontwikkeling in de eerder beschreven ontwikkeling van consumenten mening sites. CompanyRating.nl: beoordeel een Nederlands bedrijf Deze site is opgezet door Intermediair en hij hoeft geen vrienden te worden met andere bedrijven, dat is duidelijk: je kan hier je oordeel geven over een (voormalige) werkgever. Dat lijkt direct misbruik in de hand te werken, onder andere van concurrenten, zoals Bas van de Haterd op Marketingfacts schreef. De site is misschien nog wel te misbruiken, het idee is verfrissend: laat “consumenten”…
-
Thinking in Time: hoe plan je voor honderd jaar oude balken?
Een van de publieke geheimen van het internet is Google Video. Het gekke neefje van YouTube (immers, ook van Google) werd nooit zo groot en populair. Maar dat zorgde er wel voor dat er nu ongestoord hele documentaires en films te zien zijn, die normaliter direct van YouTube verwijderd zouden worden. Een kleine zijstap: een van mijn favoriete boeken of all time is : How Buildings Learn, van mijn held Stewart Brand. Het boek gaat over het verstrijken van tijd en wat de veranderingen zijn, die wij mensen aanbrengen op onze gebouwen. Gaaf boek als je van historie houdt, Briljant als je interesse hebt in architectuur en bouw en simpelweg…