Twitter is al lange tijd een hot issue met alleen maar voor- of tegenstanders. Bedrijven beginnen klachten op Twitter op te pikken… Daarom was het leuk om te horen van John C. Dvorak over Comcastcares : een man van een helpdesk van de breedbandprovider Comcast in de USA op Twitter. Hij reageerde toen Dvorak via Twitter zich een aantal dingen afvroeg over Comcast. Door direct via Twitter te reageren, werd Dvorak een enthousiasteling voor deze nieuwe service van Comcast. Ideaal voor de PR van Comcast. Het hele verhaal van Comcastcares is door a wider net uitgebreider beschreven. Inspirerend: goede hulp binnen 140 karakters! Het geweldige ReadWriteWeb heeft er in April…
-
-
Content concurrentie maakt bedrijven uitgeverijen
Content is King, dat weten we al uit de beginjaren van het internet. Dat was een lastige les om te leren, maar de meeste bedrijven hebben hem geleerd: iedereen heeft nu wel een website met redelijke informatie erop. Toen kwam Google, dat zijn zoekmachine zo inrichtte, dat alleen Relevante Content voor de consument bovenaan stond. Het gevolg is het ontstaan van een miljardenindustrie, omdat elk bedrijf graag bovenaan bij de resultaten wil staan en daarom zijn content goed verzorgd op zijn site. Het “Leve Koning Content” klonk wel, maar het ging allemaal niet van harte. Google dwong. Maar toch: bedrijven hebben deze stap inmiddels wel gemaakt. Hiermee is relevante informatie…
-
Maak je werk eenvoudiger met Ubiquity voor FireFox
Soms zijn er van die berichtjes, waardoor je extra gaat opletten. Ik kan het lang beschrijven, maar kijk naar de onderstaande video van Mozilla Labs. Het is een nieuwe vorm van User Interface, waarbij gebruik gemaakt wordt van bestaande webservices en mashups, waardoor deze webservices op een erg eenvoudige en effectieve manier voor je kunnen werken. Ubiquity for Firefox from Aza Raskin on Vimeo.
-
Baby One More Time (Travis)
Het kan eenvoudig gaan: in 2000 zong Travis, een Schotse band, een cover van Britney Spears op het Glastonbury festival. In 2006 werd de video op YouTube gezet.Juli 2008 werden de gastheer en -dame van Net@Night, een Podcast, dankzij diverse luisteraars opmerkzaam gemaakt op de speciale cover. En zo begon het balletje te rollen… Kijk zelf maar, de cover is inderdaad beter dan het origineel.