“Unboxing” is een ontwikkeling, die dankzij YouTube vleugels krijgt. Het houdt in: je krijgt een nieuw gadget thuis en je maakt een video van het openen van de verpakking en je laat de functies zien van het nieuwe apparaat. Bijvoorbeeld van de iPod Touch. Het is een ontwikkeling die logisch is, nu duizenden mensen tegelijkertijd via het internet praten over zitten te wachten op de nieuwste gadgets: de PS3, de Iphone, de iPod Touch, Nokia N73, ga zo maar door. Er ontstaat zo een wolk aan informatie om en rondom een nieuw ding. Het is dus belangrijk om de race te winnen, wie als eerste zijn handen krijgt op een…
-
-
Het belang van een goede briefing (en de realiteit)
Niets is lastiger dan een briefing voor een bureau. Wij, de opdrachtgevers, gaan daar altijd te makkelijk mee om. Het gevolg: onduidelijke briefing en per-ma-nente aanpassingen. De onderstaande video is hilarisch, maar eerlijk gezegd: hij is echt & bloedserieus. Ik heb het bijna allemaal meegemaakt (en eraan meegedaan, sorry to say). Voor nu: geniet ervan !
-
De verandering van PR door het internet
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze presentatie. Het gaat over de veranderende rol van PR door internet. Veel plezier ermee! Verandering van PR view presentation (tags: pr internet verandering concurrentie)
-
Waar blijven de Europese webshops?
Ik zat afgelopen weken in de Ardennen, gelukkig te zijn met een internet-loze laptop en dito telefoon. Ik las wat plaatselijke kranten en bladen en daarbij viel mij op, hoe weinig (van oorsprong) Nederlandse sites genoemd werden. Bol.com is….Nederlands? Sterker nog, ik had de Emerce bij mij. Tot mijn verbazing bleek dat Bol.com niet langer van Berthelsmann was. (Berthelsmann On Line, toch?) En Bol is niet langer een bedrijf, dat in alle Europese landen opereert. Nee, het blijkt dat het merk per land verdeeld is onder de meest biedende. Zo is Bol.de van Buch.de/ag. Europese webshop voorbeeldenKelkoo is een Europese shop (kijk maar onderaan de site) en grappig genoeg: ze…