Beurs in toekomstig nieuwsDe aandelenbeurs is een raar fenomeen: duizenden of miljoenen mensen handelen in aandelen en werken zo met elkaar tot de prijs van een aandeel. Vaak blijkt dat deze prijs bijzonder goed de ontwikkelingen in prestatie van een bedrijf volgt. Ondanks dat handelaars niet iedere dag in de boeken van het bedrijf kunnen kijken. Wat ook regelmatig opvalt, is de voorspellende waarde van de aandelenbeurs: zo komt het vaak voor dat vlak voordat een fusie bekend gemaakt wordt, de koers van het aandeel al dagen aan het stijgen of dalen was. Wijsheid van de MenigtenOp een of andere manier “weet” de menigte iets, wat afzonderlijke handelaars niet, of…
-
-
Aad Jaeggi 1963-2008
Mijn vriend Adriaan is overleden. http://www.parool.nl/parool/nl/508/De-Columnisten/article/detail/17450/2008/06/11/Ten-slotte-Adriaan-Jaeggi-1963-2008.dhtmlhttp://www.volkskrant.nl/kunst/article547713.ece/Schrijver_Adriaan_Jaeggi_45_overledenhttp://www.nu.nl/news.jsp?n=1608106&c=10&rss Zo leerden we hem kennen, ooit in 1983 Ik hoop dat hij in de hemel om de volgende video kan glimlachen.
-
Waarom alle vrouwen Onna-onna verzekeringen moeten hebben.
(Bij nieuwe concepten merk ik vaak dat er een tweegesprek is tussen twee figuurtjes in mijn hoofd. Voor het gemak heb ik hun opmerkingen bij dit verhaal geplaatst). Want wat is Onna-Onna? Allereerst: “vrouw” in het Japans. Verder is het een concept voor verzekeringen voor vrouwen. Voor autoverzekeringen betekent dit : goedkoper (“Vrouwen maken minder schade dan mannen. Daarom verdien je de laagste premie”) wel pechhulp, geen opzegtermijn, geen eigen risico, vrije garagekeuze, snelle betaling – binnen vijf dagen -, driejarige nieuwwaardedekking en handtasdekking – die ook geldt voor de inhoud. Het duiveltje in mijn hoofd zegt hierover dat het een handig trucje is, met een paar opvallende “marketing”-dekkinkjes. Strik…
-
Wat is het doel van Aegon ?
Het onderhouden van Public Relations is een hachelijke zaak geworden in het internettijdperk. Vroeger kon je alles in de pers gooien. Combineer het met grote advertenties en klaar was je. En toen kwamen de hobbels in de weg: Nederland ging beleggen met heel simpele productjes. Aegon’s Spaarbeleg is er groot van geworden. En toen ging het mis en nu staan ze te boek als “Woekerpolissen”. Een programma als Radar heeft er bijna elke uitzending veel plezier mee. De ombudsman van de branche veegt met de eigen branche de vloer aan. En dan is er nog een online vergelijker/tussenpersoon die én alle premies haarfijn laat zien met voor- en nadelen en…