Ik ben een sucker voor onderzoek van mediabesteding. Zeker als ze door gerenommeerde bureaus zijn uitgevoerd. En al helemaal als het gaat over werkelijk gedrag van mensen. +Danny Oosterveer heeft dit gedeeld op +Marketingfacts : op welke manier besteden we hoeveel tijd via welke media? Want, ja: we worden de hele dag door bestookt over alle veranderingen die er gaande zijn. Je zou bijna gaan geloven dat alles naar online was gegaan. De realiteit is anders: de oude media heersen nog steeds behoorlijk. Zet daarom al je assumpties en vooroordelen even opzij en laat de cijfers tot je komen. (Spoiler alert: “Papier” wordt verrassend veel gebruikt 😉 Het grote onderzoek naar hoeveel tijd we media…
-
-
Marketing – om te verleiden, vermijden en: te bevrijden?
Ik kan mij nog zo goed herinneren hoe blij ik was dat een van de eerste McDonalds in nederland kwam. Op de Coolsingel in Rotterdam. Het was het ideale kinderparadijs en: het kwam uit de USA! – wat de hemel op aarde was voor mij, tienjarige. Nu, bijna 30 jaar later zijn mijn associaties anders: over het eten wat er geserveerd wordt, is al veel gezegd. De mensen die er in de rij staan en die niet zo blij kijken. De verrassende constatering dat sommigen nu net zoveel fastfood eten als Amerikanen ooit.
-
Sysyphus wist niet beter – jij wel?
Ken je Sysyphus nog? Hij was een mythologische koning bij de oude Grieken. Hij had wat misdaan en daarom moest hij een grote steen de heuvel op duwen. Als hij eenmaal bij de top kwam, rolde de steen weer naar beneden – en moest hij opnieuw beginnen. Hetzelfde gevoel bekruipt mij als ik mijn klanten observeer: het lijkt alsof ze de rol van Sysyphus hebben gekozen – ze moeten continue veranderen. En als die verandering is doorgevoerd – je raadt het al: de volgende ontwikkeling staat al klaar.
-
Kerstgroet via de mail? Liever niet doen
De feestdagen breken aan en voorzichtig vallen al de eerste kaarten in de bus. En in je inbox. En dat is jammer. Ik weet wat je denkt: dat klinkt ondankbaar. Zo is het niet bedoeld. Ik waardeer net als ieder ander dat mensen überhaupt moeite voor je doen. Zelfs in een wereld vol social media is het fijn, als iemand de moeite neemt om aan je te denken: buiten is het guur, er waait een recessie en iedere opsteker die we krijgen, kan je erg goed gebruiken. Maar een kerstgroet via de mail heeft een aantal problemen: