Vandaag was ik te gast bij Kobalt, het mediabureau. Een aantal nieuwe activiteiten werd aan klanten en geïnteresseerden voorgesteld. Effectiviteit meten van campagnesEen daarvan was de ROI (Return On Investment) Simulator. Het is software, waarmee volgens Kobalt adverteerders vooraf inzicht krijgen in de effectiviteit van hun marketing. Op basis van bekende trends en ontwikkelingen kan je prognoses doen voor de winstgevendheid van advertising. Denk hierbij aan trends als: in de zomer worden meer drankjes gedronken. Als het grijs overdekt weer is, kopen Nederlanders meer loten. Daarnaast wordt het tool verrijkt met de gegevens van campagnes uit het verleden van de adverteerder. Voorspellingen over media-inzetEen partner, Pointlogic, heeft een team met…
-
-
Seth Godin : the live music talk
Seth Godin is een vreemde vogel. Een paarse koe. Een gehaktbal a la Sundae. Hij is ook een van mijn helden op marketinggebied. Niet zozeer om wat hij zegt – dat is vaak al redelijk bekend. Maar vooral de manier waarop hij het zegt. Neem de “Purple Cow”, wat hij alle bedrijven toewenst te worden: hij vertelt over een vakantie in Frankrijk, waar hij en zijn gezin langs weiland na weiland met Franse koeien rijden. In het begin waren ze dolenthousiast om die te zien, maar na een tijdje werden ze saai:”alweer een koe”. Maar zouden ze een Paarse Koe gezien hebben – hoe interessant zou dat dan zijn? Anderen…
-
Email moet anders (2)
Het vervolg: jullie suggestiesOkay, we gaan voort op Email moet anders. Ik vrees dat ik een flinke inspiratiebron gevonden heb met deze korte verzuchting. Er blijkt een hele wereld aan ellende en oplossingen te zijn! Een kort overzicht:* Henk Jan suggereerde o.a. Xobni met verwijzing naar een artikel erover op zijn blog. Dit ziet er voor Outlook-gebruikers interessant uit, hoewel het mij moeite kost om voor te stellen hoe het precies werkt. (ik zit op Apple of Gmail tegenwoordig). Het ziet er voor mij enorm complex uit, maar ik kan mij daarin vergissen.* Bart gaf aan dat het van tevoren filteren van mail hem al jaren rust geeft. Een goed…
-
Netwerkmoeiheid in De Pers, 28 maart
Ik werd gebeld door een aardige dame, die Bibejan heette. Zij had mijn blog gelezen over mijn social network-burnout en had daar wat vragen over. Altijd leuk natuurlijk: al eerder had ik met veel plezier mijn medewerking verleend aan een krant over een aspect van internet marketing. Na een half uur praten kwam er een stuk uit en dat zag er al heel leuk uit. Na een paar dagen kreeg ik haar hoofdredactrice aan de telefoon, die ik uit een ver verleden bleek te kennen! Zo zie je maar weer: zelfs met oude media blijven je sociale netwerken werken, of je nu een (Zogenaamde) burnout hebt of niet. ;-D uit…