Email begon zo mooi: met iedereen snel en flexibel communiceren. Nu wordt het steeds meer een hel: mensen zitten dagelijks urenlang hun inboxen uit te mesten. Want o wee als je te laat antwoordt. Dat dit vreemde vormen aanneemt, heb ik eerder beschreven. De ene email lijkt op de anderHet vervelendst is volgens mij dat vrijwel alle emails hetzelfde eruit zien in de inbox. Dit betekent in mijn geval dat ik niet snel kan zien of er zeer dringende mails zijn tussen de veelheid aan minder belangrijke boodschappen.De meeste mensen zie ik dit oplossen door consequent achter de computer te zitten en stuk voor stuk de mails door te nemen.…
-
-
Nieuwe interface: magnetische levitatie
Onderzoekers van de Carnegie Mellon University (CMU) hebben een nieuwe interface ontwikkeld, die gebruik maak van magnetische levitatie, om computer gebruikers een gevoel van aanraking te geven. Dit systeem gebruikt geen handschoenen of robot armen. Het gebruikt magneten, die een blok of balletje laten zweven. Als je dit blok vasthoudt en beweegt dan geeft dit gebruikers een zeer realistische ervaring. Tien prototypen zijn gebouwd. Dankzij deze interface kan je stoffen voelen en kan je contact voelen. Maar verwacht niet dat het mainstream wordt binnen een paar jaar. Waarom is dit interessant?De reden waarom ik deze ontwikkeling interessant vind: Omdat ik ten eerste geloof dat we steeds verder zullen gaan om…
-
AANDACHT! – de klas van Howard Rheingold
Ik heb al een aantal jaren het voorrecht om Howard Rheingold te kennen. Godfather van de online community. Hij blijft als een antropoloog het menselijk gedrag online verkennen.Hij is tegenwoordig professor voor nieuwe media. Zijn laatste project gaat over Aandacht en hoe hij (en wij) moeten strijden om de aandacht van ons publiek. Een bizar beeld uit deze Vlog: man houdt verhaal over aandacht van mensen die naar hun laptop kijken voor een publiek van mensen die naar hun laptop kijken. We hebben aandacht nodigEen wijze les voor mij, die met veel plezier saaie verhalen heeft doorstaan met twitteren en/of te praten via een backchannel: we verbreken het contact en…
-
Hoe kan je de markt van interim management transparanter maken?
Zoals je misschien weet, ben ik in het dagelijks leven interim marketing manager. De wereld van interim managementWat je misschien niet weet, is hoe deze wereld in elkaar zit. Om mijn idee uit te leggen, een korte introductie : veel interimmers krijgen opdrachten via intermediairs. Dit zijn veelal werving en selectiebureaus, maar er zijn ook bureaus die zich puur richten op interim werk.Het lastige voor deze bureaus is, dat ze moeten werken met twee onzekerheden: 1. ze weten niet wanneer ze een opdracht krijgen (dat hebben wel meer bedrijven) en2. ze weten niet welke interimmers wanneer beschikbaar zijn, om deze opdrachten te vervullen. Omgekeerd heeft elke interimmer ook met twee…