Online video gaat steeds meer in een stroomversnelling. Er komen steeds meer video-sites en de mogelijkheden om te adverteren in online videos worden ook steeds groter. Een nieuw onderzoek van de Amerikaanse omroep NBC maakt niet alleen online adverteren in videos veel interessanter, ook bewijst het dat het interessanter is dan adverteren op TV; NBC Rewind is de “Uitzending gemist” van NBC. Onderzoek heeft nu aangetoond dat advertenties in de online programma’s leuker gevonden en beter onthouden worden dan advertenties op TV. In een enquête, gehouden eind 2007 vertelden kijkers dat advertenties die online gestreamd werden in volledige afleveringen minder verstorend waren dan op TV en dat ze een sterke…
-
-
1 Nintendo DS, 2 IPhones, samenwerking : we have a band
Soms kom ik op YouTube videos tegen, die ik niet kan plaatsen, maar waarnaar ik ademloos kan kijken. Ik kan een heel lang stuk schrijven over samenwerking, de mogelijkheden van technologie om dit proces te versterken, hacking, open source en weet ik allemaal wat. Wat blijft is dat het eigenlijk om zeer simpele, universeel menselijke activiteit gaat, waarbij technologie gewoon een handje helpt. Maar de resultaten van de combinatie is wel erg leuk. Deze mensen doen het gewoon:
-
Hoe meer virtueel, hoe meer fysiek
De geschiedenis van dataverkeer en dus van internet levert leuke inzichten op. Zo zijn veel ontwikkelingen van de afgelopen honderd jaar behoorlijk goed verklaarbaar, als je alleen maar kijkt naar de bandbreedte die de gemiddelde gebruiker tot haar beschikking heeft: eerst komen de piepjes data van de Morse-code, daarna audio via platen, telefoonverbindingen en radio.Film kostte al wat meer moeite om te verspreiden, maar werd ook weer gevolgd door televisie. En deze riedel werd eigenlijk weer opnieuw gedaan met de komst van het internet: data-audio-video. En natuurlijk steeds complexer : Podcasts (audio met RSS), Vodcasts, groter, mooier, meer HD, etc. En dat levert het volgende plaatje op : van data-naar…
-
Dit Blog in de Marcom Top 100 !
Een kort bericht om een leuk feit te vertellen : Dit blog is terecht gekomen op nummer 82 van de Marcom Top 100. Dit is een lijst van 100 meest populaire/goede sites over internet marketing. De bepaling is voor een deel afhankelijk van de stemmen van de leden van Marketingfacts, Google Rank, Technorati Rank en de opinie van de oprichters van Marketingfacts. Dat betekent dat u/jij als lezer zeker een stem hebt hierin. Mocht je dit blog aardig vinden: stem op dit blog. Een tijd lang bungelde ik tussen nummer 111 en 126, maar nu ben ik toegetreden tot het Walhalla. Okay, ik zeg dit met enige ironie, maar ik…