“heb je een burnout ?”, mailde iemand mij gisteren. Pardon?!? Wat is dit voor gedoe: eerst was ik op 9 januari jarig, nu heb ik een burnout? Het blijkt dat ik moet opletten: als je aan iemand Twittert over een artikel over social netwerken en je schrijft : “ik heb hiervan een burnout gekregen”. Dan gebeurt het volgende – die regel wordt apart opgeslagen en geregistreerd door Google. Zoekt iemand op je naam, dan kan dat ene regeltje apart verschijnen. Zie daar de oorzaak van de verwarring. Wordt het weer tijd dat ik onder pseudoniem ga wandelen door het internet ? Nope. Wel is het goed om bewust te worden…
-
-
10 Semantic apps to watch
Vandaag heb ik een artikel teruggevonden, dat ik gebruikte bij het maken van de Voorspellingen 2008-post, die helaas is verdwenen in het ronde archief van het internet. Het gaat hier om de site ReadWriteWeb, die ik al een tijd met veel plezier lees. Vooral omdat hier geschreven wordt over een erg interessante ontwikkeling : de opmars naar het Semantische Web. Je gaat hier meer over horen in mijn blog in 2008. Ik wilde oorspronkelijk het onderstaande artikel voor jullie vertalen, maar dat voelde dermate stom, dat ik het bij een gewone link laat. Daarna komen de discussies wel. Weet dat dit voor mij nu voelt als een zeeer interessante ontwikkeling.…
-
DVD of Blu-ray ? Video on Demand !
Elke industrie heeft zijn “dirty little secret”. Dat van de internet branche is dat porno-bussiness de grote bron van innovatie vormt. Meer dan welke branche hebben zij veel grote vindingen op hun naam. Daarom lette ik extra goed op, toen de NRC berichtte over het parallel-congres van de CES, enkele dagen geleden in de USA : de Adult Entertainment Expo. Daar werd ook druk gesproken over de aankondiging van Warner, dat Blu-ray voor hen de ideale opvolger van de DVD was. Zou dit voor verandering zorgen voor de porno-industrie ? „Dat zal amper effect hebben”, zegt Jeff Thill, verantwoordelijk voor de videodistributie bij pornogigant Hustler. „We hebben welgeteld één film…
-
Social Network-burnout
We zitten nog in de tijd van goede voornemens. Dus is het tijd om iets aan mijn burnout te doen. Mijn Social Network-burnout, wel te verstaan. Want laten we eerlijk zijn, het wordt wat te gek : Hyves, Facebook, Marketingfacts, Higherlevel, Twitter, Brainstorms, Linkedin en waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten. Doel hiervan : je vrienden online (weer) ontmoeten en iedereen en alles vertellen wat je aan het doen bent. Maar het wordt nu te gek: hoe vaak kan je je vrienden lastig vallen met de zoveelste uitnodiging om op een nieuwe-te-gekke site te melden dat je vrienden bent (wat zij al een tijdje weten) ? Vooral omdat duidelijk…