Gelukkig Nieuwjaar, allemaal ! Om dit Nieuwe Jaar positief in te gaan: twee belangrijke groeimiddelen voor online marketing. Vergeet ze niet: je zal ze ongetwijfeld tegenkomen in discussies, het komende jaar. Reden 1: We krijgen waarschijnlijk een recessieNormaal gezien :geen prettige situatie, zeker niet voor een jonge tak van sport als online marketing. Toch zal de komende recessie (of hij nou licht of zwaar is) voor een groeispurt van online marketing zorgen. Dat komt omdat in een recessie er het eerst gesneden gaat worden in het marketing budget. Hoe triest ook, het is de realiteit. Een goede marketing manager gaat dan kijken welke activiteiten het meest zekere redenement hebben opgeleverd.En…
-
-
De Eindejaars toespraak
Het is eerste Kerstdag. De wereld is tot stilstand gekomen en ik schiet nog even door. Het is weer tijd voor overdenking, evaluatie, her- en bedenkingen. 2007 is een bijzonder jaar voor mij geworden : begin nog bij Proteq en op het punt om een nieuw internet bedrijf te beginnen. Nu bij het einde: een eigen bedrijf begonnen (eindelijk), alweer met mijn tweede opdracht bezig, lid van het Marketingfacts netwerk, bezig met een vriend om een nieuw bedrijf op te zetten op gebied van internet, een innovatie rondetafel clubje begonnen en met veel, heeel veel mensen leuk kennis gemaakt. En….dit blog begonnen. Alweer bijna 100 posts gemaakt dit jaar en…
-
Marketing in a Flat World (4) – Patrick Tilleux
Patrick Tilleux is COO van de televisiegroep ProSiebenSat1-SBS. Opvallend genoeg wordt dit bedrijf, waar SBS International deel van uit maakt, geleid door twee Belgen. De CEO is namelijk Guillaume de Posch. Voor de congresleden geen geringe reden van trots. ProSiebenSat1-SBS bestaat uit 26 gratis TV zenders, 24 abonnee zenders en 22 radio stations in 13 Europese landen. Zij bereiken hiermee 200 miljoen mensen. In Nederland hebben zij SBS6, Net5 en Veronica. Hij ging als een van de weinige sprekers in op het boek “The World is Flat” van Thomas Friedman. De boodschap van dit boek (en dit congres) : de grenzen vervagen, we komen steeds meer in een globale/wereldwijde economie…
-
Marketing in a Flat World (3) – Jan Kriekels
Jan Kriekels was voor mij onbekend. In het programma stond dat hij directeur was van Jaga, een fabriek voor radiatoren. Hoe saai ging dit verhaal wel wordem ? In het programma werd aangekondigd dat Jan iets met creativiteit had. Creativiteit en radiatoren ? Dat was spannend. Hij had de houding en het uiterlijk van een kunstenaar. Samengeknepen ogen, gel in het achterovergekamde halflange haar, laarzen en een bewust provocerende houding. Iets wat hem in het Blog van Germaine niet in dank werd afgenomen. Jan vertelde dat hij radiatoren probeerde te maken met het Cradle-to-Cradle idee als doel. (De centrale gedachte van de cradle to cradle (wieg tot wieg) filosofie, is…