Ik ben interim marketing manager. Een beroep/vak dat nog veel vragen blijkt op te roepen bij veel mensen.
Om de belangrijkste vragen te beantwoorden, is er nu een handig en interessant onderzoek gedaan onder interim managers. In Januari van dit jaar heeft het gerenommeerde interim intermediair Werfselect dit op zich genomen, samen met Blauw Research. Een goed initiatief met interessante uitkomsten.
In dit onderzoek wordt ingegaan op de redenen om te interimmen (vrijheid veelal), over de relatie met de opdrachtgever, typeringen van interim managers, (geldbelust of geldbewust?), opinies over de interim branche (hoeveel mensen weten dat sommige interim managers het gevoel hebben stil te staan in hun ontwikkeling?) , toekomstbeeld (2009 wordt – voorspelbaar – zwaar) en wat volgens de deelnemers aan de enquête de marktontwikkeling zal zijn de komende tijd (het aantal interimmers zal afnemen). (check voor meer marktontwikkeling)
Ik denk dat het een aardig inzicht geeft in de wereld van de interimmer. Handig voor inhurende opdrachtgevers, mensen die erover denken om interimmer te worden. En voor interimmers zelf natuurlijk : al was het maar om te kijken of je zo buitengewoon bent als je zelf misschien denkt.
3 reacties
Bas van de Haterd
Is ook een leuk promotie onderzoek gedaan naar freelancers en interimmers: http://ww.hetisdeventnietdetent.nl/
Ewout Wolff
Hey, die is ook een erg leuke, Bas, hartelijk dank ! Ewout.
Rogier Florijn
Is inderdaad een goed onderzoek. Een gedeelte van het onderzoek is ook door ABN (Associates) uitgegeven. Het blijft me overigens opvallen dat in alle onderzoeken de aantallen (zzp-ers, interimmers, freelancers) aanzienlijk van elkaar verschillen. Komt natuurlijk door het definitie probleem.
Ik heb een aantal onderzoeken die ik voor eigen research heb gebruikt verzameld en bij ons op de site gezet. Als er mensen zijn die hier een aanvulling op hebben hoor ik het natuurlijk graag.
Link naar onderzoek-overzicht: http://www.you2b.nl/index.php?p=Top&action=extra&id=13