De manier waarop je als bedrijf online kan opvallen is weer uitgebreid. Of nog complexer geworden – het ligt er maar aan hoe je ernaar kijkt.
Woensdag zijn namelijk nog meer Google Search Options bekend gemaakt : een verdieping/verfijning van de normale opties die we al hadden om informatie te zoeken.
Kern van de verniewing is :
- bezoekers zoekresultaten kunnen beperken tot specifieke vormen van informatie bronnen, zoals forums, review sites en videos natuurlijk.
- Verder kan je de resultaten beperken op tijd – dus van 3 weken geleden tot eergisteren.
- Ook kan je meer informatie over een resultaat opvragen, waardoor je per site kan bekijken welke foto’s er op staan en
- Je kan nog meer tekst zien die op de site staat.
- Bijzondere manieren om naar de resultaten te kijken – in de tijd, gerelateerde searches en het “Wonderwheel” – een soort van mindmap-tool.
En er zijn nog andere vernieuwingen op komst.
Wat betekent dit voor internet marketeers
Voeg zoveel mogelijk foto’s, video’s, commentaar, reviews of forums aan je website toe. Denk nog meer dan je al doet aan de tekst die je op je site zet. En produceer zo vaak mogelijk content om maar mee te blijven doen in de ratrace die Search Engine Marketing heet.
Of gok erop dat mensen zich niet zo snel gek laten maken en gewoon door blijven gaan met de klassieke manier van zoeken.