U komt wellicht vandaag hier op deze site, omdat u woensdag een artikel gelezen heeft in het Financieele Dagblad over de problemen die “oude” marketeers hebben met wennen aan online marketing en online marketeers. Hierin werd ik onder andere geciteerd.
Ik heb hierover een aantal artikelen geschreven, waaronder Hoe combineer je online marketing met een traditionele marketing afdeling ?. Daar kunt u ook het langere artikel vinden dat ik schreef voor Marketingfacts.
Gecombineerd met een artikel over het gebrek aan online marketeers, kunt u wel stellen dat ik mij zorgen maak.
Nee, niet over nieuwe concurrenten-marketeers, integendeel : een te trage ontwikkeling van online marketing in Nederland betekent dat “we” te lang in de beginfase van online marketing blijven steken.
En dat is voor niemand leuk – zeker niet voor mij : ik probeer mijn boterham te verdienen door leuk werk te doen, door een project neer te zetten, een online marketing afdeling neer te zetten of door advieswerk hiervoor te doen.
En geloof mij : iemand vertellen wat hij zelf heel snel zou kunnen ontdekken, als hij maar de juiste mensen in huis had – is niet zo spannend.
Daarom hoop ik dat u wat heeft aan de artikelen waar ik hierboven naar link.
Als u naar aanleiding hiervan contact met mij wil opnemen, kan dit via de email. Telefonisch ben ik bereikbaar onder nummer 06 11 49 36 79
U kunt natuurlijk ook verder lezen over :