Internet Marketing,  Internet Marketing Manager

Vertrouwen & Congres “De wereld van Communicatie”

Mocht je de behoefte hebben mij IRL te zien spreken : ik ben op 9 oktober a.s. uitgenodigd als panellid voor het Congres “De Wereld van Communicatie” van het tijdschrift Communicatie.

Hoofdonderwerp is Vertrouwen.

Virtueel Vertrouwen
In een van de parallelsessies genaamd “Hoe regisseer je vertrouwen in de virtuele wereld” zal ik optreden met journalist Tonie van Ringelestijn over de vraag: hoe ga je om met word of mouth en horizontale beïnvloeding op het internet? Met Arie de Zeeuw (Hoofd Corporate Affairs Vodafone) (check dit artikel over hen) , Gradus Vos (Officer Press Relations Ziggo) (hier ook een artikel over hen) en yours truly.

Dat wordt leuk.

Blogger of PR 2.0 – expert
Tot mijn verrassing ben ik niet gevraagd omdat ik blogger ben (hier) en bij Marketingfacts, maar vooral omdat ik iets te zeggen had over PR 2.0 in mijn presentatie. Ik zit dus meer in de expert-rol. Briljant.

De bovengenoemde artikelen over Vodafone en Ziggo zijn al behoorlijk voer voor de fantasie, maar wat dacht je van een gezellige site als StopVodafone.com ? Lijkt mij een behoorlijk lastige klus om dit soort initiatieven met je webcare-team te kunnen beantwoorden.

Ben verder benieuwd naar de kennis en vragen van de mensen in de zaal: als je kijkt naar de video van het congres van vorig jaar, blijkt daar grote interesse, maar nog weinig praktijkervaring uit. Ik moet dus niet doorslaan met allerlei heftige voorbeelden, maar het duidelijk en eenvoudig houden (altijd een uitdaging).

Dit heeft mij overigens wel getriggered om binnenkort een presentatie op Slideshare te zetten over online vertrouwen. Is altijd goed om je gedachten op een rijtje te zetten. En wie weet? Word ik daarna weer uitgenodigd op een congres – als Vertrouwen Expert.

Eén reactie