Augmented Reality is here to stay. Dat mag je toch wel concluderen als zelfs de Common Craft Show er een video aan wijdt.
Mocht je ze niet kennen : snel kijken hoe daar de meest ingewikkelde onderwerpen teruggebracht worden tot de essentie. En daarna snel terug naar de video en dromen wat augmented reality voor je als marketeer echt kan betekenen.
2 reacties
Jacques
Ken CCS niet (wel CSS) – goede site!
Wordt dit al gebruikt? Ik heb wel een video gezien over geo-targeting: op het moment dat je in een straal van bijv. 100 meter van een winkel of restaurant komt, krijg je op je mobiel een bericht met een aanbieding – ik neem aan SMS, maar vraag me dan wel af hoe ze dan aan je nummer komen?
AugReal gaat weer wat verder – een toepassing zou kunnen zijn dat een hotel beschikbare kamers toont op je scherm – met prijs, zodat je voor de ingang kunt boeken. Als restaurant toon je dan je menu.
Er moet dus een site komen waar je die info op zet en kan updaten: via email, sms of inloggen – of API naar je reserverings-systeem.
Overigens, gebruikt men Google Streetview voor gebouw-herkenning? In kombinatie met GPS en handset-orientatie? En wat als de gallery een pizzeria wordt?
Ewout Wolff
Jacques, je kent toch wel http://www.layar.com ? Nederlandsch fabrikaat en bovendien: leuke & aardige mensen. En de voorbeelden die je beschrijft, die bestaan al (Layar bestaat overigens nog maar 10 maanden, maar is tamelijk succesvol – check bijv deze commercial van Droid http://www.youtube.com/watch?v=A6Le50-QN3o en check voor meer Layar : http://www.youtube.com/results?uploaded=m&search_query=layar&search_type=videos&suggested_categories=28,22,10,27&uni=3
Inderdaad: combinatie van GPS en ingebouwd kompas en/of gyroscoop, waardoor je positie en houding behoorlijk goed te bepalen zijn. Fascinating stuff. Check ook : https://www.onedaycompany.nl/?s=layar