Een paar jaar geleden keek ik in de grote boekenkast van Amazon en vond daar een boek van David Meerman Scott. “The New Rules of Marketing and PR” klonk te gelikt Amerikaans om iets goeds te zijn. Maar na het gelezen te hebben, weet ik beter. Dus heb ik standaard een aantal exemplaren hiervan in mijn boekenkast staan, voor een nieuwe klant of een geïnteresseerde collega die alles van social media willen weten.
Maar zelfs een heel boek lijkt niet nodig te zijn, meldt David op zijn erg leuke blog: iemand vertelde hem dat het in 61 woorden kon. Here goes :
You can buy attention (advertising)
You can beg for attention from the media (PR)
You can bug people one at a time to get attention (sales)Or you can earn attention by creating something interesting and valuable and then publishing it online for free: a YouTube video, a blog, a research report, photos, a Twitter stream, an ebook, a Facebook page.
Ik kan er weinig fouten of omissies in ontdekken. Het sociale aspect zit er wat impliciet in: als je relevante informatie hebt, dan deel je dit met anderen, respectievelijk: pikken anderen dit beter op, becommentariëren het, etc, etc. Of weet jij een kortere & betere definitie ?