Online Leven

Windows7 Launch Party (marketeers, huiver!)

Kijk, bedenk dat een marketeer dit heeft bedacht en huiver, huiver, huiver: wat er gebeurt als grote bedrijven sociale netwerken gaan gebruiken in hun marketing. Spontaniteit gegarandeerd!

12 reacties

  • Ewout

    LOL ! Goede René. Ik heb geen idee of iemand het einde heeft meegemaakt. Ik krijg via Twitter nu ook veel reacties van afhakers. (en dat is een goed teken). Wat wel kudos verdient: zoveel mensen hebben zich bescheurd om deze campagne dat het een kleine viral successtory is. Maar of het imago van Microsoft en Windows7 hierdoor verbeterd is…don’t know 😉

  • Jacques

    Doet meer denken aan een infomercial – vanaf 23:00 de hele nacht te bewonderen… En ook zo heerlijk politiek korrekt – zo’n beetje elke doelgroep ‘wordt bediend’ – alhoewel de openlijk holesbi-vertegenwoordiger ontbreekt – maar dat houdt ook wel weer de spanning erin: “Wie denk jij dat…”
    Ik heb het tot 0:34 gered… De ironie is dat W7 positief is ontvangen – in ieder geval beter dan zijn half-affe voorganger – maar dan is er weer een marketing-bozo die het vergald. Gemiste kans, dus…

  • Fred Wiersma

    Gruwelijk en tenenkrommend filmpje!!! Ik kon het tot 41 seconden volhouden.

    Wel leuk, die product placement van die Vaio laptop.

    Is dit eigenlijk niet een stealth campaign van Apple? 😉

  • Ewout Wolff

    @Fred en @Jacques – Heel, HEEL misschien heeft iemand bij Microsoft een bijzonder gevoel van humor en heeft dit ontzettend camp filmpje bedacht. Het is onderdeel van een (eigenlijk standaard) website : http://www.houseparty.com/. Het kon dus nog lulliger dan je al dacht. En als je het echt heel lullig wil maken: dan moet je kijken wat je kreeg als je je had ingeschreven voor een Windows Launch Party.

    @Fred: na dit filmpje heb ik er geen twijfel meer over: Windows verslaat Apple door iedereen daar de slappe lach te geven. 😉

  • Jacques

    Zucht – veredelde Tupperware party (op zich niets mis mee, heeft zijn sporen verdiend) – maar voor een OS wel suf – zoals ze in Brabant zeggen: “daar zakt mijn broek van af”.
    Overigens wel een leuke case: hoe positioneer je MS? Ze proberen hip & trendy te zijn, maar dat lukt niet echt met Apple & Google als rivalen – ze moeten toch met iets beters kunnen komen, voor die paar miljard die ze verspijkeren aan marketing?

  • Ewout Wolff

    Interessante vraag. Check: http://www.youtube.com/watch?v=rIjNJZpRtj8 was een poging tot humor. Kortgezegd : ze zijn enorm de weg kwijt en zoeken naar een uitweg.

    Die komt er wel. MS is zo langzamerhand zo enorm zielig, dat ineens begint op te vallen dat Apple & zelfs Google nu ook Evil trekjes beginnen te vertonen. Dus wellicht komt MS wat terug – ondanks zijn malle marketing.

  • Jacques

    Jobs & Schmidt hebben nachtenlang wakker gelegen – zich radeloos afvragend waar Gates nu weer mee zou komen: een komiek met een soepstengel en schoenen aan in de douche kan alleen maar duiden op totale wereld-dominantie binnen 24 uur.
    Maar wel een enorme moraal-booster binnen MS zelf: je kunt nu gewoon openlijk draai-konten – als je geen konkreet antwoord hebt (of wil geven): doe de Gates-booty-shake!
    Het positieve is wel dat alles wat ze hierna doen automatisch beter zal zijn – de huidige marketing-guru is zijn voorganger dan ook eeuwige dank verschuldigd.

  • Jacques

    Inderdaad aardige advertentie! Maar voor klein segment (online adverteren), niet voor het ‘grote publiek’ – is ook te zien aan het budget 🙂

  • Ewout Wolff

    Omdat iedereen zo enthousiast reageerde op dit filmpje heb ik nog maar een briljante Microsoft marketing-actie gepost. Dit maal als voorbeeld hoe goed je je merk kan laden en verspreiden via de social media. Ben benieuwd hoeveel van jullie nu wel het filmpje kan afkijken. Het lukte mij niet, in ieder geval. 😉